Nästan från första början.....

Ok. Då börjar vi dela med oss av tiden fram tills nu.
Jag är kvinna som snart fyller 30 år, har man och två barn. Bor i villa i skåne där jag älskar att leva vad gäller platsen vi bor på, närheten till allt roligt och behövligt och alla vänner, samt en gemytlig grannsämja. Mina intressen är framförallt familj och vänner men också trädgård, och böcker från och till. Jag har bantat av och till sen jag var 19 år, innan dess tränade jag en hel del. Efter min första graviditet då jag var 21 år blev bantandet mer frekvent. Jag kan äta massor eller ingenting, har inga problem med att vara utan mat en hel dag för att sen kränga på kvällen. Tycker egentligen inte att vi äter ohälsosamt, gillar dock vin och öl. Är inte stormförtjust i kakor, smågodis eller chips. Det som isåfall gäller är glass, choklad och något surt och salt. Har tränat av och till men bara ökat i vikt.

För något år sedan fick jag reda på att jag hade något som kallas för pcos symtom ( läs mer här http://www.barnmorska.net/artiklar/blandade-artiklar/238-pcos-ett-tyst-okant-syndrom.html ).
Detta blev en vändning för mig på flera plan säväl positiva som negativa. Sjukskrivning men också insikt om att jag behövde ändra MIG. Insikt om att det kan bli svårt att bli gravid igen, men också ett jävlar anamma att verkligen kämpa och göra allt för att bli det (vilket jag också blev). Insikt om varför jag hade finnar och fetma vilket gav en uppgivenhet men också triggade fightern i mig. Två år av med- och motgångar följde. Några riktiga dalar har det varit och tuffa vägar att ta sig upp på fötter igen. Mitt i allt bestämde jag mig för att börja läsa till distriktssköterska, fick avbryta den p.g.a. mammaledighet men har precis tagit upp den igen. Jag bestämmde mig vintern -09, när min yngsta var 5 månader att jag vill göra en magsäcksoperation, egoistiskt tyckte jag men jag vill bli jag igen. Jag åberopade valfrihet i vården och fick kontakt med Norrtälje sjukhus som lovade en operation i Juli och bedömning redan den 20 Maj. Så där är vi idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0