Vägning....platå?

Nu har jag väl då kommit till den fruktade platån. Blir smått förbannad men ska försöka bearbeta den känslan. Men ska jag nu kräka av mig så låter det så här i mitt huvud: - Jaha, här va man och tränade så att svetten sprutade igår och vad får man som tack för det? Jo, knappt någon viktminskning alls. Visst är det bra att träna men varje gång jag börjat träna under mina viktminskningsperioder har jag istället gått upp i vikt, GUUUUUD  vad man blir motiverad till att träna av det då...... (vet att det förmodligen har att göra med PCOS men det skiter jag i, man bygger lättare muskler pga högre testosteron). SKIIIIIIIIT! Jaja, kanske bättre viktminskning nästa vecka...... om jag nu ska ta i och låta lite positiv.

Dagens vikt var 97,0 en viktminskning med -0,3 kg.     

 oförändrat

 Mina mål:
1. Gå ner 10 % = 105 kg KLART! 30/6
2. Komma till tvåsiffrigt= 99 kg KLART! 28/7
3. Gå ner 25 % av min vikt (50 % av min övervikt)= 87 kg
4. Bli enbart "överviktig" enligt BMI (75% av övervikten)= 77 kg
5. Gå ner 40 % av min vikt= 70 kg
6. Nå normalvikt 25 BMI = 64 kg

Att byta första siffra är också mindre delmål.
Första bytet av förstasiffra till 9!

Hade 52 kg att gå ner. Total viktminskning 19 kg. Har nu 33 kg kvar att gå ner. Har gått ner 36 % av min övervikt. 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Amen Lena, du gick ju ner i vikt ändå. Sen tror jag kanske inte att det du tränade igår ger resultat redan dagen efter. Men jag vet inte.

Men platåer kommer ju hela tiden. På måndag börjar mitt allvar.

Söndagens träningg är också i farozonen. Patrik och Oliver åkter till Malmö på turnering och mina föräldrar är på utflykt. Ska fråga Milla annars måste jag ta en tur med träningsmaskinen här inne....

2010-08-19 @ 12:22:02
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: alexandra

hej lena! nu har jag me snokat reda på din blogg!mkt fin!kul att se bilder av er,har ju inte träffats på ett tag. lycka till nu vännen!

2010-08-19 @ 15:38:12
Postat av: Ewa Witting

Hej Lena!

Jag tycker du är jätteduktig - kämpa på!!!

Ha det bra!

Kram Ewa

2010-08-19 @ 23:58:12
Postat av: Lena Lantz

Kajsa: Ja visst har man krav på sig själv, aldrig nöjd. Behöver du passning så säg till, om du tror de vågar va här.

Alexandra: Hej. Kul du "tittar in" ja det var ett tag sen. Fortsätt skriv till mig!

Ewa: Ja jag kämpar, tack för att du hejar på! haha

2010-08-20 @ 20:58:14
URL: http://lenaprocessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0