Vägning!

Hej!
Har sjuka barn här hemma. Esther har en rejäl ögoninflammation, mycket gult var, totalt igenklistrade ögon på morgonen gjorde henne livrädd. Men vi har tvättat och haft oss (t.o.m. nattetid när hon vaknat och inte kunnat öppna ögonen), nu tycker jag mig se en bättring. Ingen antibiotika här denna gången iallafall, hoppas jag. Däremot kom Thilde igår och hade ont i halsen, ficklampa fram, och ja mycket riktigt, vit/gula prickar, röd och irriterad. Försökte få henne att gurgla med JOD, som hon nästan kräktes av så äckligt hon tyckte det va. Idag har hon fått dricka en mängd varmt te med honung. Vi får väl se om jag och Mathias lyckas hålla oss friska. Känner lite i halsen men jag ska ju sjunga på Lördag så jag kan inte, vill inte och har inte lust att bli sjuk. Här kommer veckans resultat:

Dagens vikt var 85,6 en viktminskning med -0,8 kg.     

  i stort sett oförändrat

 Mina mål:
1. Gå ner 10 % = 105 kg KLART! 30/6
2. Komma till tvåsiffrigt= 99 kg KLART! 28/7
3. Gå ner 25 % av min vikt (mer än 50 % av min övervikt)= 87 kg 4/11
4. Bli enbart "överviktig" enligt BMI (75% av övervikten)= 77 kg
5. Gå ner 40 % av min vikt= 70 kg
6. Nå normalvikt 25 BMI = 64 kg

Att byta första siffra är också mindre delmål.
Första bytet av förstasiffra till 9! 28/7
Andra bytet av förstasiffra till 8! 6/10


Hade 52 kg att gå ner. Total viktminskning 30,4 kg. Har nu 21,6 kg kvar att gå ner. Har gått ner 58,5 % av min övervikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0