Vägning!

Halloj!
Adrenalinet sen i Lördags har lagt sig och ersatts av stresshormoner från jobbet där organisationen inte är den bästa och kollegorna mår sämre och sämre. Inte lätt att komma in och säga: -äh, upp med hakan se det positivt, det kunde varit sämre. För vet ni vad, det finns ingen ände på den ökande tyngden av patienter i vården och mindre resurser. Nog pratat om det.
I helgen väntar julpynt och en massa mys. Hässleholmsgården har sin årliga julmarknad och där är såååå mysigt. Brukar köpa handstöpta ljus och lite ätbara saker. Älskar julen!!!
Här kommer veckans vikt:

Dagens vikt var 84,2 en viktminskning med -1,4 kg.     

  minskat med -0,8

 Mina mål:
1. Gå ner 10 % = 105 kg KLART! 30/6
2. Komma till tvåsiffrigt= 99 kg KLART! 28/7
3. Gå ner 25 % av min vikt (mer än 50 % av min övervikt)= 87 kg 4/11
4. Bli enbart "överviktig" enligt BMI (75% av övervikten)= 77 kg
5. Gå ner 40 % av min vikt= 70 kg
6. Nå normalvikt 25 BMI = 64 kg

Att byta första siffra är också mindre delmål.
Första bytet av förstasiffra till 9! 28/7
Andra bytet av förstasiffra till 8! 6/10


Hade 52 kg att gå ner. Total viktminskning 31,8 kg. Har nu 20,2 kg kvar att gå ner. Har gått ner 61 % av min övervikt.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nej det är nästan skrämmande hur sjukvården går utför....

Men skönt att vikten går på rätt håll ändå.

Fick panik när jag såg dig sätta upp ljusstakarna idag men våra får vänta tills i veckan

Trevlig Helg

2010-11-19 @ 20:05:51
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

En vecka med ett ordentligt ras ju :) Nice!

Kajsa, haha... Ja lite panik får man allt. Lena pyntar i över 1 vecka!

Jag strejkar julpyntet lite till!!!

2010-11-19 @ 21:46:37
URL: http://beskan.blogg.se/
Postat av: Lena

Äh. Upp med julterrorn. Skönt att få in lite ljus. Nu har vi ljus här i vårt hus julen är kommen hopp farallan la. Haha

2010-11-20 @ 20:06:30
URL: http://lenaprocessen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Usch julpynt...Hatar julen... Kallas ibland för the Grinch,undrar varför???

2010-11-20 @ 22:08:51
Postat av: Lena

Haha. I Love!!!! Har du inga jultraditioner Alexandra. Glögg kvällar och sånt. Göra julgodis och digga julmusik är väl roligt. Nu måste du välja en jultradition som är roligast. Vilken?

2010-11-23 @ 16:51:55
URL: http://lenaprocessen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Den roligaste jultraditionen....julsnaps? Usch nej hatar verkligen julen! Hatar jul musiken, hatar jul pynt, tomtar ser äckliga ut, granen e ful, hatar jul mat, hatar jul godis osv osv....sorry....

2010-11-26 @ 16:18:05
Postat av: Alexandra

Glömde säja att jag verkligen hatar snö oxå!

2010-11-26 @ 17:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0