Vägning !

Hej!
Vaknar upp efter en jobbig natt till ett helt underbart fint landskap. Vitt, vitt, vitt. Jag Tycker att allt blir så mycket ljusare när snön ligger. Det jobbiga under natten har varit att jag kräkts..... influensan är här.  Vi får väl se vem i familjen som faller här näst.
Det är första gången jag kräks sedan operationen och det var inte så lätt. Gör ont och är svårt. Vill inte beskriva detta scenario för ingående för då är det ni som kräks.
Oavsett så har nattens bravader kanske hjälpt till vid dagens vikt. Eller är det allt springande i jobbet, trappor in och ut ur bilen, bära, lyfta mm. Here it comes: 

Dagens vikt var 83,1 en viktminskning med -1,1 kg.     

  minskat med -0,4

 Mina mål:
1. Gå ner 10 % = 105 kg KLART! 30/6
2. Komma till tvåsiffrigt= 99 kg KLART! 28/7
3. Gå ner 25 % av min vikt (mer än 50 % av min övervikt)= 87 kg 4/11
4. Bli enbart "överviktig" enligt BMI (75% av övervikten)= 77 kg
5. Gå ner 40 % av min vikt= 70 kg
6. Nå normalvikt 25 BMI = 64 kg

Att byta första siffra är också mindre delmål.
Första bytet av förstasiffra till 9! 28/7
Andra bytet av förstasiffra till 8! 6/10


Hade 52 kg att gå ner. Total viktminskning 32,9 kg. Har nu 19,1 kg kvar att gå ner. Har gått ner 63,3 % av min övervikt.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åhh stackare, krya på dig!

2010-11-24 @ 20:35:28
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Krya på dej!Men gud vad du går ner i vikt, måste kännas skönt? Jag vill me gå ner i vikt...! Men är för lat för tillfället så jag får skylla mej själv. Fast igentligen är det säkert nån annans fel,för det kan väl omöjligtvis inte bara va mitt fel...väl? He he..

2010-11-26 @ 16:41:16
Postat av: Lena

Klart att det är någon annan fel. Finns ju ingen bättre förklaring!!! haha

2010-11-27 @ 00:29:04
URL: http://lenaprocessen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0