Vägning!

Hej!
Några kompisar till mig sa att jag nog hade tappat endel på sista tiden. Känner ju inte det själv så efter några dagar nu tänkte jag faktiskt väga mig innan det var utsatt om ytterligare 14 dagar. Ja ni, det går neråt ibland och uppåt ibland, kroppen är ett mysterium. Har ju haft veckor mellan vägningarna då jag legat något gram upp men nu går det neråt. Makne börjar undra när det stoppar, jag är inte speciellt orolig än, mormor min tror jag fått anorexi, men mina vänner och kollegor VET att jag äter. Ibland är det lite men ibland är det faktiskt upp till 4 dl mat ungefär.
En matdag kan se ut så här:
Frukost, en macka (max) och ett glas mjölk eller 1-2 dl gröt (frukosten är många gånger lite trög att få i sig)
Mellis, keso och banan eller macka (om jag ätit dålig frukost) annars frukt om frukosten slinkit ner bra.
Lunch, rester från igår. 3-4 dl om jag jobbar, 2-3 dl om jag är hemma. (olika hungrig beroende på vad jag gjort)
Mellis, oftast frukt, ibland kaka på jobbet!! Så hemskt sötsugen när jag jobbar, haha.
Middag, 2-3 dl mat av olika slag. Äter som sagt mindre när jag är hemma, idag tex, 3 st små plättar.
Kvällsfika, en banan eller lite yoghurt. Oftast precis innan jag lägger mig, annars blir jag hungrig på natten och får en för lång fasta på natten som gör att det blir ännu svårare att äta frukost dagen efter.

Efter träning tar jag nu i stort sett alltid en gainomax för att få i mig tillräckligt av allt möjligt vilket jag har svårt för annars. Ha det nu så bra!

Dagens vikt var 70,9 kg en viktminskning med -2,1 kg på 16 dagar.     

  minskat med -0,8 

 Mina mål:
1. Gå ner 10 % = 105 kg KLART! 30/6
2. Komma till tvåsiffrigt= 99 kg KLART! 28/7
3. Gå ner 25 % av min vikt (mer än 50 % av min övervikt)= 87 kg KLART! 4/11
4. Bli enbart "överviktig" enligt BMI (75% av övervikten)= 77 kg KLART! 26/1 
5. Gå ner 40 % av min vikt= 70 kg
6. Nå normalvikt 25 BMI = 64 kg

Att byta första siffra är också mindre delmål.
Första bytet av förstasiffra till 9! 28/7
Andra bytet av förstasiffra till 8! 6/10

Tredje bytet av förstasiffra till 7! 26/12

Hade 52 kg att gå ner. Total viktminskning 45,1 kg. Har nu 6,9 kg kvar att gå ner. Har gått ner 86,7 % av min övervikt.

Kommentarer
Postat av: Magdalena Lundkvist

Galet vad liten du måste ha blivit sen jag såg dig sist!!! Är det verkligen sant att du gått ner så mycket?! Det känns väl gött i alla fall! Nu väger du mindre än jag gör...

Det var längesen jag besökte din blogg så jag har just ingen koll på hur du har det nuförtiden. Får väl ta och uppdatera mig en dag.

Ha det så gott och kram från Magdalena. Här är förresten allt som vanligt, eller kanske inte. Vi flyttar troligen till Höör i juni. Har hittat hus och om jag inte sagt det innan så har Markus fått jobb i Revingeby som lärare på Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap. Gött!!

2011-04-20 @ 00:04:55
Postat av: Sabina

Ojojoj shit vad du har gått ner, snart är du på 6 strecket, wow. Lite avis blir jag även om jag vet att min minskning antagligen kommer att fortsätta efter bebis ;D

Du e verkligen super duktig som tränar mycket och verkar äta jätte bra tycker jag. Så lugna mormor du och tala om att detta är helt normalt för oss som är Op.



Kramkramkram//Sabina

2011-04-20 @ 07:59:08
URL: http://grewe.blogspot.com
Postat av: Linda

Du är helt enkelt bäst <3

2011-05-11 @ 12:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0