Vägning!

Hej!
Blev chockad när jag såg att jag inte vägt mig sedan 26 februari, alltså 35 dagar. Så nu vägde jag mig i morse. Blev glatt överraskad. Men som sagt är det lite upp och ner med vikten nu eftersom jag tränar så pass mycket ändå, tycker det är svårt att få in 3 joggingturer / vecka utöver de 2 styrketräningspassen, men jag försöker. Testade abdometer på jobbet (tror jag det heter), iallafall så mäter man "magens höjd" när man ligger på rygg och har fotsulorna i golvet (så att svanken försvinner). Högsta tillåtna är 20 cm, DÄR KOM JAG!!! trots att jag har 9 kg övervikt. Glad för det då det är där det "farliga" fettet sitter. Som jag tidigare påpekat så går man ifrån BMI mer och mer men det är svårt att ersätta för det har inte kommit något som är bättre.

Appråpå GBP-op, många såg nog Kalla fakta och deras negativt vinklade program om GBP-op. Jag vill bara säga att jag är super nöjd med min och kan inte alls relatera till de kvinnorna. Dessutom har jag en hemlis som jag ska berätta om längre fram som är rakt emot programmets vinkling.

Dagens vikt var 73 kg en viktminskning med -2,5 kg på något mer än 1 månad.     

  minskat med -1,1 

 Mina mål:
1. Gå ner 10 % = 105 kg KLART! 30/6
2. Komma till tvåsiffrigt= 99 kg KLART! 28/7
3. Gå ner 25 % av min vikt (mer än 50 % av min övervikt)= 87 kg KLART! 4/11
4. Bli enbart "överviktig" enligt BMI (75% av övervikten)= 77 kg KLART! 26/1 
5. Gå ner 40 % av min vikt= 70 kg
6. Nå normalvikt 25 BMI = 64 kg

Att byta första siffra är också mindre delmål.
Första bytet av förstasiffra till 9! 28/7
Andra bytet av förstasiffra till 8! 6/10

Tredje bytet av förstasiffra till 7! 26/12

Hade 52 kg att gå ner. Total viktminskning 43 kg. Har nu 9 kg kvar att gå ner. Har gått ner 82,7 % av min övervikt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh en hemlis,gud vad spännande!Fan vad duktig du är som tränar så mkt..allt lite avundsjuk på din karaktär.. kram kram!

2011-04-03 @ 14:34:30
Postat av: Sabina

Gud så duktig du är. Jag med är helnöjd med min op och förstår inte varför det bara ska framställas som en dålig op.



73 kg WOW det tror jag att jag vägde i 3an ;)



Kram på dig

2011-04-03 @ 16:32:06
URL: http://grewe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0