Träning!

Ok! Nu har jag bestämt mig. Jag har nu investerat i ett gymkort på everybodygym här i vä. Tanken är att träna minst 2 gånger/vecka men målet är 3 gånger. Var där idag och fick en genomgång av maskinerna samt en tagg så jag kan sticka dit dygnet runt!
Mitt kort på friskis är ett klippkort och jag tänker använda det till att gå på olika roliga pass när möjligheten finns.

Iallafall, idag när det var första gången på gymmet fick jag göra något som heter Bioimpedansmätning. Varpå man i procent mäter hur mycket fett och muskler man har. Jag blev faktiskt glatt överraskad!!
Instruktören ställde in "vågen" på kön, ålder och längd, man står på metallplattor och har handtag i händerna med metallplattor på. Fettmängden i kroppen ska ligga mellan 21-33%, min låg på 34,2%, inte så illa tyckte jag (trodde det var värre). Jag har 25.9 kg fett på min kropp och får max ha 24,6 och minst 13,3. Nu är det ju inte så att jag bara behöver gå ner 1,3 kg för att det ska bli bra, för av det man går ner i vikt är ju en hel del muskler så nu gäller det att omfördela! Alltså bygga muskler och bränna fett vilket är lättare sagt än gjort men nu ska vi se om en månad hur det ser ut då på den där "vågen". 

Här kan ni läsa om hur den mäter http://sv.wikipedia.org/wiki/Bioimpedans

Kommentarer
Postat av: pauline

hej... så duktig du är=)

var ligger det där gymmet?? tänkte på kilona man behöver bli av med om nån månad hehe.....

2011-02-02 @ 20:13:14
Postat av: Lena

Tack, ja jag försöker kämpa på. Här har du en länk till deras hemsida, ligger i öllsjö/vä.

2011-02-02 @ 20:57:24
URL: http://lenaprocessen.blogg.se/
Postat av: Lena

ooops http://www.everybodygym.se/

2011-02-02 @ 20:58:50
URL: http://lenaprocessen.blogg.se/
Postat av: pauline

tack!! Får vänta lite.... men sen kanske d varit nåt... så jag får höra med dig sen vad du tycker om stället.. Ha det så bra.

2011-02-02 @ 21:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0