Min make!

Ok, nu är det så att jag efter många års övervägande har bestämt mig för att börja dokumentera min kära makes bravader, med hans tillåtelse! Ni som nu tycker att jag hänger ut honom och hånar honom behöver inte läsa detta. Han tycker själv att det är roligt när han gör sina underbara bragder, vilket ni som känner honom vet eftersom han villigt berättar (eller vill att jag ska göra det för det tycker han är roligast). Jag gör helt enkelt som Emils mamma Alma gör i sin blå skrivbok då hon skriver om hans hyss.

Idag ska min man överraska mig med middag, ingen aning om vad det skulle bli.
Första intrycket var att det luktade brännt...hmmm. Därefter kom det goda matdofter. Min man säger: "-Jag tror jag ska söka till halv åtta hos mig."
Allt eftersom tiden går ser han mer olycklig ut och säger:"-Detta går åt helvete."
Stordottern kommer in och säger: "-Vad är det som luktar så räligt."
Mannen säger att maten är klar varpå jag går ut och ser typ en gratäng där det flyter en masa lös vätska. Täcket av tomat och ost som inte täcker hela formen utan mer mitten etersom där är så mycket vätska ser god ut men under den finns en grå köttfärs.....jag smakar......(tänk er hajen-musik här i bakgrunden).......den smakar bara kokt kött UTAN kryddor. Jag säger sympatiskt (faktiskt) då jag tyckte så synd om honom som lagt ner så mycket tid: "-Jag kan äta detta." Varpå mannen smakar och säger: "- Nej, fy faaaan, är ju vidrigt (spottar i vasken). Beställ Pizza." Sagt och gjort, Vesuvio och Hawaii.
Mannen undrar vad han gjort fel, när jag granskar receptet inser jag att han använt 1 burk krossade tomater istället för 700 gram hela tomater som skulle skivas, han hade bara några få som ett täcke och de var goda. I krossade tomater är ju vätskan ´"utkrossad" och drog dels ut allt saltet ur köttfärsen samt gjorde gratängen vattnigt=köttfärsen kokt.
Mannen ger lilldottern lite av riset som skulle vara till, och hon bara spottar och fräser. Mannen säger: "- fattas bara det, inte ens riset smakar bra."
Jag ber honom att inte låta bakslaget påverka honom till att lägga ner sitt nyvunna intresse för att laga mat, och han säger att han redan bestämt nästa rätt....... (Hajen-musik igen)...fortsättning följer.....

Kommentarer
Postat av: Malin S

*ASG*



Lägger lätt till dig bland mina favvisar!!

2011-01-15 @ 13:08:21
URL: http://frnfetmammatillhotmama2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0